جنبش سبز كه به كما رفت مگر همان اصلاحات خودمان را زنده كنيم
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت


يكي از سران جبهه اصلاحات، تندروي جريان موسوم به سبز را باعث هزينه هاي گزاف به اين جبهه خواند.
وي كه در يكي از بنيادهاي متبوع خود و در جمع شماري از اصلاح طلبان سخن مي گفت، تصريح كرد: جنبش اصلاحات به كما رفته و اگر همچنان دست روي دست بگذاريم، مرگ آن فرا خواهد رسيد و زماني متوجه مي شويم كه ديگر پشيماني فايده اي ندارد.
به گزارش «مشرق» وي همچنين با انتقاد از فقدان استراتژي در ميان اصلاح طلبان گفته است: چرا همه دست روي دست گذاشته و سكوت كرده ايم و سرگردان هستيم. ما با فقدان مقصد مواجهيم. اينكه بنشينيم و زانوي غم در بغل بگيريم و دنبال مقصر بگرديم هنر نيست. اينكه من مقصر بودم يا موسوي يا كروبي، چه دردي را دوا مي كند. براي برون رفت از شرايط فعلي و مرگ كامل، بايد فعاليت هاي اجتماعي خود را در قالب NGOها و فضاي مجازي گسترش دهيم.
وي افزود: در عين حال بايد بپذيريم كه روش هاي گذشته ديگر جواب نمي دهد. انتخابات تمام شد و ما انتخابات جديدي پيش رو داريم. اينكه بنشينيم و مدام بيانيه بدهيم كه كاري از پيش نمي رود. بايد واقعيت هاي جامعه را قبول كنيم و هرگونه ريزشي كه در بدنه اجتماعي، مجازي و نخبگان داشته ايم را بررسي نمائيم.
رئيس بنياد ... تصريح كرد: من نظر شخصي ام آن است كه جنبش سبز با شكست مواجه شده و به انحراف كشيده شده است و سران آن هم مقصر اصلي هستند. ما حركتي را شروع كرديم كه به تقابل با نظام انجاميد و اصلاحاتي كه خون دل خورده بوديم و براي آن زحمت هاي فراوان كشيده بوديم را در مسير و شمايل براندازي قرار داديم و بزرگترين ضربه را به آن وارد آورديم. آخر و عاقبت اين حركات راديكالي، انحلال حزب مشاركت و سازمان مجاهدين و زنداني شدن اعضاي آن بود و به خاطر اين تندروي هاست كه ضربات پي درپي را تحمل مي كنيم.
وي در تبيين دلايل شكست جريان سبز و اصلاح طلبي اضافه كرد: به من مي گويند تو عافيت طلبي، تو باعث شكست جريان اصلاحات شده اي، اما يكي نيست از اين آقايان بپرسد كه دلايل بن بست فعلي در جريان اصلاحات، زنانه كردن عالم سياست و خودبزرگ بيني ها و اقدامات خوشايند ديگران بوده يا مشي اعتدال و آينده نگري بنده؟ آنها كه فقط نوك بيني خود را مي بينند و تنها به كف خيابان دل خوش كرده اند، نمي توانند فرجامي بهتر از اين براي جنبش سبز تدارك ببينند، فرجامي كه با يأس، بلاتكليفي و سرخوردگي و شكست همراه شده است.
وي در عين حال نسبت به آينده جريان اصلاح طلبي اظهار اميدواري كرد و تأكيد كرد: براي ادامه فعاليت سياسي خود بايد در درون نظام باشيم. نبايد اپوزيسيون خارج نظام باشيم، اپوزيسيون بودن به معناي رسيدن به خط پايان عمر سياسي است.




:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: جنبش سبز , اصلاحات , ,
:: بازدید از این مطلب : 691
|
امتیاز مطلب : 85
|
تعداد امتیازدهندگان : 27
|
مجموع امتیاز : 27
تاریخ انتشار : 24 آبان 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: